Friday 4 May 2012

Majlis Cukur Jambul + Birthday Party

Assalamualaikum dan salam satu malaysia gua ucapkan...Hari ni gua nak cerita tentang budak Aisy ni..Nak tahu sape?dia ni mak gua punya adik punye anak..jadi dia adik sepupu gua..dia baru berumur 4 or 5 bulan...comel gile..mate budak ni besar...dan cantik..dia ni tak suka nangis...dia cuma suke minum susu ibu dan tido je..biaselah baby,kan?

Nak dijadikan cerita,sabtu lepas bersamaan 28 april 2012,dekat rumah nenek gua (alamat dirahsiakan..takut nak bagitau) mengadakan majlis cukur jambul budak aisy ni..memang riuhlah rumah mak tok...ramai sepupu sepapat yang datang bertandang ke rumah sebab diundang..gua dengan family gua datang tengah hari..so gua dengan beberapa ekor manusia yang lain pergi cuci halaman rumah so that boleh letak buffet punye ape entah...and kerusi sofa kat luar..makanan semua sedap-sedap..fuhh..ade kari kambing,ayam masak merah,acar,dalca and kuih-muih..sedapp hingga mejilat jari kaki...(ade ke?jilat kaki?)

Lepas dah tamat majlis tu..tinggallah gua,keluarga gua,keluarga mama de,keluarga mak su,mama tam,keluarga andak,keluarga oteh dan keluarga ayah long yang masih ada di rumah mak tok...(Cehh!ayat macam nak buat cerpen je..LOL)so sebelum datang rumah mak tok,mama ade singgah econsave beli kek birthday Ammar(abang Aisy)..tapi sebenarnya hari jadi ammar bukannya 28 april tapi 13 april..disebabkan nak sambut ramai-ramai..jadi mama sponsor beli kek..

Kalau tak silap gua...pukul 8 and above,mama tam keluar kan kek Ammar...adik-adik sedara gua yang masih di bawah umur tu apalagi..join sekaki nak tiup lilin..yang paling kelakarnya,Syahmi,3,(anak oteh...)nak tiup lilin yang ade atas kek Ammar..tapi Ammar buat muka jambatan tak siap,halang syahmi dari tiupp lilin..haha..berebut nak tiup lilin..Then,bila cousin2 gua nyanyi lagu 'HAPPY BIRTHDAY TO YOU'..Thaqif atau lebih dikenali sebagai akib,telah menyibukkan dirinya menyanyi lagu yang salah iaitu

                "happy birthday to you"
                   "makan ubi kayu"
                 "cium bun*** lembu"
                 "dapat awek baru"

semua yang ada kat situ gelak sakan..then........................






THE END!!!!!!

No comments:

Post a Comment